Esta é a nova Vespa LX 125 equipada com um novo motor que dispõe de três válvulas, duas de admissão e uma de escape. Muito agradável e fácil de conduzir, vê-se agora melhor preparada para enfrentar o transito com uma resposta ao acelerador mais solícita e a um custo mais baixo já que o consumo se vê substancialmente reduzido, apresentando valores inferiores 2,5 litros aos 100km.
A travagem também foi revista apresentando um desempenho melhorado.
O seu aspeto jovem, com nítida inspiração retro, e os pormenores de acabamento de alta qualidade e estilo tornam-na irresistível.A sua simplicidade e elevada manobrabilidade tornam-na ideal para os menos experientes.
Ficha Técnica Vespa LX125 3v
Engine Single cylinder 4 stroke, electronic injection Bore/stroke 52/58.6 mm Engine capacity 124 cc Max power at crankshaft 8.5 kW (11.6 HP) at 8,250 rpm MAX Torque 10.7 Nm at 6,500 rpm Timing system SOHC (single overhead cam), 3 valves per cylinder Fuel system PI (Port Injection) electronic injection Cooling system Forced air Lubrication Wet sump Starter Electric Clutch Automatic dry centrifugal clutch with vibration dampers Gearbox CVT with torque server Load bearing structure Sheet steel body with welded reinforcements Front suspension Single sided link arm with coil spring and dual action monoshock absorber Rear suspension Coil spring with adjustable preload and dual action hydraulic monoshock absorber Front wheel rim Die-cast aluminium alloy 2.50x11” Rear wheel rim Die-cast aluminium alloy 3.00x10” Front tyre Tubeless 110/70-11” Rear tyre Tubeless 120/70-10” Front brake Hydraulically operated 200 mm ø stainless steel disc Rear brake Mechanically operated 110 mm ø drum Length/ width 1,770/740 mm Saddle height 785 mm Wheelbase 1,280 mm Fuel tank capacity 8.3 litres Emissions compliance Euro 3




Sem comentários:
Enviar um comentário